feb
12

Olimpia?

| Szerző: Gabor1981 | 7:53 pm

Előre leszögezném, semmiképpen nem szeretnék túl sokat ennyire komoly témákkal foglalkozni, mint most, de foglalkoztat a téma!

Még hétvégén volta TV-ben egy érdekes beszélgetés a Budapesti 2020-as Olimpiáról. Tudni kell, hogy én elvből elleneztem ezt a felvetést, nem azért, mert nem vagyok sprotrajongó, hanem a mindennapos budapesti közlekedést nézve szerintem katasztrófa lenne a város. Csak ha a mai napot nézzük, belefutottam délután a Komjádi uszodánál talált bomba hatására keletkezett dugóba, előttem állt keresztbe a rakparton egy rendőrautó, majd közölte, hogy forduljunk vissza. Kb.2 perc alatt óriási dugó lett, 1 órám ment rá, amíg kikeveredtem belőle...

De visszatérve az eredeti témára: Olimpia. A vendégek között természetesen volt ellenző és támogató. És bizony-bizony, érdekes érvek voltak felsorakoztatva a támogatói oldalon, amit alapvetően még az ellenző oldal is elfogadott. Például jelenleg Budapest és Magyarország az egyetlen Európai ország, amelyik városi olimpiát tudna rendezni. Ez egyszerűen jól hangzik. A létesítmények többek között a Csepel-szigeten, a Margit-szigeten lennének felhúzva, egy-egy versenyszám kerülne ki a külvárosba.

Én a legnagyobb érvet az ellenzők terén a pénz kérdést gondoltam volna. És érdekes, de ebben is mindkét félnél az volt az álláspont, hogy a pénz meglenne rá! Összesen 550 milliárd Ft-ba kerülne az egész, az összeg 90% infrastruktüra fejlesztésre, a maradék 10% épületek, sportlétesítmények építésére menne.  Ez ugye évi durván 50 milliárd, ami - és ezt a szakértők mondták - egy ország költségvetésében elenyésző összeg, kigazdálkodható. Az persze már kérdés, hogy a tervek beadásához miért is kell 10 milliárd, erre konkrétan senki nem tudott válaszolni...

Az ellenzők szerint az alapvető gond az, hogy még semminek nem fogtunk neki. Hiába a pályázat beadási határideje még arrébb van, a fejleszéseknek már rég el kellett volna kezdődniük, mivel akkora lemaradásban vagyunk.

A lényeg, amennyire elleneztem ezt az egészet, most annyira elbizonytalanodtam. A forglami kérdés valószínűleg ugyanúgy probléma lenne, a város megbénulna 2-3 hétre az biztos, de lehet megérné bevállalni amellé, amilyen fejlesztéseket jelentene ez.

A bejegyzés trackback címe:

https://napigabor.blog.hu/api/trackback/id/tr30939699

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

volkerpapa · http://volker.hu 2009.02.13. 13:45:50

Én sem tudom egyértelműen eldönteni, hogy örülnék-e egy hazai rendezésű olimpiának... egyfelől alapvetően minden épített környezet fejlesztést támogatok, másfelől nem hiszem hogy bonyodalmak nélkül képesek lennénk menedzselni a megnövekedett igénybevételt közlekedés szinten.

Szapi · http://webrontgen.hu 2009.02.14. 15:45:06

Én örülnék neki, mert azért valószínűleg sok lóvét hozna a városnak, szóval megtérülne. A másik fele a közlekedés. Nem csak 2-3 hétre bénulna meg a város, hanem előtte akár 1-2 évre is (vagy többre). Ugyanis az utakat fel kéne újítani, ami ugyebár lezárásokkal - dugóval jár. Ettől függetlenül ettől is fejlődne a város, mert legalább lenne pár jó út :).
süti beállítások módosítása